Dag 1 Toen wij uit Rotterdam vertrokken.

31 juli 2022 - Rotterdam, Nederland

Eindelijk is het zover. Na 3 jaar voorpret zitten we eindelijk op een cruiseschip richting Ijsland. De planning was dat we vandaag zouden vertrekken uit Amsterdam, maar door de lage waterstand en daardoor beperkt gebruik van de sluizen in Ijmuiden werd het Rotterdam.  Eigenlijk wel zo toepasselijk, vertrekken uit Rotterdam met de Rotterdam. Pjotr heeft weer wat snelwegervaring opgedaan en heeft ons zonder problemen naar Rotterdam gereden. Na het nodige wachten waren we rond 14 uur aan boord. Het ging allemaal wel sneller dan het de laatste tijd op Schiphol gaat denk ik. We konden al in de hut en de koffers waren er al deels. De auto was trouwens aardig vol met alle bagage, maar ja we moeten met alle weertypes rekening houden. Om ongeveer 17:30 vertrokken we dan waarbij er veel bekijks was op de kade en ook verder op de route naar zee stonden er best veel  toeschouwers, we waren een echte toeristische attractie. De rest van de dag bestond vooral uit verkenning van het schip en het nodige eten natuurlijk. Keus genoeg wat dat betreft, maar daar zal ik later nog wel op terugkomen. Morgen is een zeedag en dan gaan we verder met de verkenning.