Dag 3 Er is er één jarig.

2 augustus 2022 - Bergen, Noorwegen

De dag waar Helen al lang naar uit keek. 2 augustus 2022. 50 jaar nadat op 2 augustus 1972 Helen werd geboren. Ze ziet dus Sarah vandaag. Geen grote pop vandaag, die zou ze toch maar lek steken,  maar natuurlijk wel wat versiersels aan boord. Vandaag zijn we in Bergen en Helen mocht natuurlijk beslissen wat we gingen doen. Ze koos voor een   Boottocht door de fjorden hier op een snelle Rib boot. Met maximaal 100 km/uur scheuren over het water. We hadden de tocht gereserveerd voor 13 uur en ‘s morgens hebben we rustig aan gedaan en in de loop van de morgen zijn we lopend naar de haven gegaan via de nodige winkelbezoekjes onderweg. Het weer was vandaag zoals waar Bergen om bekend staat, regen dus. De kapitein vertelde dat af en toe de plantjes water moeten hebben hier en vandaag was zo’n dag 😉. Nat werden we dus sowieso of we nu wel of niet van die boot af zouden  donderen. Voor de boottocht moesten we ons in een survivalpak hijsen. Het was een hele belevenis zo scheuren over het water waarbij we ons goed vast moesten houden. Wel jammer van het slechte weer, maar dit was dan een typische Bergense ervaring zullen we maar zeggen. Foto’s maken tijdens de tocht was niet te doen, jullie moeten het dus doen met vooraffoto’s. Gezien het weer zijn we na de boottocht vrij snel richting schip gelopen. Gelukkig hadden we Bergen al eens bij goed weer gezien en toen hadden we al andere belangrijke bezienswaardigheden bekeken.
‘S avonds hebben we gegeten in het aziatische restaurant aan boord, de Tamarind. Dit hadden we al vanuit huis gereserveerd en het was heerlijk. Hier waren ze Helens verjaardag niet vergeten en omdat ze geen lactosevrije taart hadden kreeg ze als toetje een bak met vers fruit, dat heeft ze ook liever dus dat was helemaal goed. Voor een bezoekje aan een show in het theater hadden we de fut niet meer, dus zijn we hierna de hut niet meer uit gekomen. Helen heeft zo een bijzondere verjaardag gehad en ze heeft er van genoten,  enige jammerlijke was dat er niemand uit Nederland kwam opdraven voor de koffie 😉, maar 27 augustus is er een nieuwe kans.
Vandaag (3 augustus) zijn we in Molde, maar wat we daar hebben gedaan lezen jullie in het volgende verslag. De foto’s van gisteren volgen grotendeels nog.

1. Helga:
    3 augustus 2022
    Leuk om zo jullie reis mee te mogen beleven nog heel veel plezier samen
  2. Hendrik:
    3 augustus 2022
    Zo’n verjaardag maak je in Zutphen niet mee,met de speedboot over de Berkel.
    Wens jullie nog mooie dagen toe.