3e zeedag

16 april 2024 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we naar het theater geweest waar Nick, de cruise director, een presentatie gaf over fietsen in Noord Europe en dan met name in Nederland. De vooral aanwezige amerikanen stonden met hun oren te klapperen toen ze hoorden hoe veel fietsen er zijn in Nederland, hoeveel er gefietst wordt en welke voorzieningen er allemaal zijn. Een fietspad onder het rijksmuseum door? Is in de vs ondenkbaar allemaal. Nu hou ik (Helen , gastschrijver) mijn hart vast aangezien er een aantal amerikanen wilden gaan fietsen in ( voor ons gelukkig) Amsterdam. Sterkte daar alvast. Was  leuke presentatie en voor ons ook grappig om te horen.

Voor de lunch hebben we een pannenkoek gehaald bij de “dutch cafe”. Dit is één van de populairste plekken aan boord overdag. Hans kan hier ‘s morgens om 6:30 uur terecht voor koffie als hij weer eens vroeg op pad is. Hier kun je veel specialiteiten uit nederland krijgen. Onder andere: erwtensoep, haring, bosche bol, poffertjes, broodje kroket, advocaat en voor de amerikanen heel belangrijk, goede koffie met een speculaasje.
De pannenkoeken ( met appel en spek) hebben we meegenomen naar de kamer en gedeeltelijk opgegeten. Ze waren zo dik dat de helft ook prima was geweest.

Gisterenavond zijn Hans en ik en de vertrouwde koptelefoon nog naar het theater geweest voor Vox fentura. Een Amerikaanse zanggroep, klassiek geschoold met soulmuziek erdoorheen. Erg goed. Het oudste getrouwde stel in de zaal bleek 66 jaar getrouwd te zijn (respect!) bij de vraag wat het geheim was antwoordde de vrouw: oneindig geduld! De man moest eerst zijn gehoorapparaat indoen en zei : vriendschap. Hij had het antwoord van zijn vrouw niet gehoord😉

Hierna was onze dag weer klaar, zwaar leven hoor👋

Vandaag werd ook de tijd weer een uur verzet. We vetrokken met 6 uur verschil en zitten nu op 4 uur. De kapitein doet dat om 12 uur ‘s middags, dan is het dus opeens 1 uur. Een uur verdwenen in de grote zee.

1. O. Vermeer:
    17 april 2024
    wat fijn wat van jullie te horen, je gaat er bijna op wachten........ Waar is Hans? vakantie? Morgen Pjotr in de pen? In iedergeval dank voor jullie update.

Jouw reactie