Dag 15 Het zit er weer op.

14 augustus 2022 - Zutphen, Nederland

De laatste dag van deze fantastische reis. Als we wakker worden liggen we al in Rotterdam aan de kade en is er al veel bedrijvigheid. Volgens mij is het een strakke organisatie zo’n aankomst van een cruiseschip en alles wat daaromheen moet gebeuren. We mogen tussen 8 en 8:30 van boord en dan zijn we lang niet de eerste, het begint al rond 6:30. Uitslapen op zo’n laatste dag zit er niet in. Nadat we van boord zijn hebben we al snel de koffers en gaat Helen de auto ophalen die geparkeerd staat bij de SS Rotterdam, dat was het vijfde cruiseschip met de naam Rotterdam. Wij hebben op de 7e Rotterdam gevaren. Het is één en al bedrijvigheid rond het schip met touringcars waarin passagiers worden afgevoerd en vrachtwagens waarin weer nieuwe voorraad zit. Alles past weer prima in de auto, het inpakken is net tetris 😉. Het is passen en meten. Nadat Pjotr ons vakkundig naar huis heeft gereden wacht Helen daar nog een leuke verrassing. Ze dacht alle aandacht voor haar verjaardag te kunnen ontlopen door op vakantie te gaan, maar de waarheid is toch anders. Zie hiervoor de foto’s. Nu we thuis zijn zit de vakantie er toch echt op, maar de herinneringen blijven. Het was een geweldige mooie vakantie waarbij niet alles geheel  volgens planning verliep, maar dat  kan gebeuren zeker bij een cruise. De gemiste excursie in Reykjavik was achteraf misschien niet zo jammer, we hoorden van anderen dat het namelijk heel slecht weer was op de te bezoeken locaties en dan hebben wij ons misschien wel beter vermaakt met het scheuren op die stepjes. Het missen van de Shetlandeilanden blijft jammer, maar we zaten met alle andere passagiers in het zelfde schuitje wat dat betreft. Zowel letterlijk als figuurlijk 😉. We hebben allerlei weer types gehad, iets wat op deze bestemmingen ook niet vreemd is. Alleen een hittegolf hebben we overgeslagen, die is in Nederland gebleven. Tot zover mijn verslagen. Het was leuk om te maken en wij hebben gelijk een soort dagboek. Ik zou het leuk vinden als jullie in een reactie aangeven hoe jullie het vonden, hoeft natuurlijk niet, maar zou ik wel leuk vinden. Weet ik gelijk wie er meegelezen heeft 😛. Ik zal bij deze dag nog wat extra foto’s toevoegen, want door de vaak slechte of ontbrekende wifi zijn sommige leuke foto’s nog niet gepubliceerd. Misschien dat er foto’s mu dubbel in staan, maar dat zij zo. Ik heb ook nog enkele video’s toegevoegd. Misschien tot ooit, maar zo’n speciale reis staat voorlopig nog niet weer op de planning 🙋‍♂️.

1. Harry:
    👍🏻😁
  2. Helen Maciag:
    15 augustus 2022
    All I can say is WOW!!!! Thank you for letting me see your trip through your lenses. Truly enjoyed and loved reading your daily blogs. Fabulous photos. What a great vacation you three had.
    All my love Helen
  3. Hendrik Dijkman:
    15 augustus 2022
    Vond het een heel goed idee van jullie blog wij vonden het fijn om mee te mogen maken,wat jullie in het echie hebben gezien.
    Tot de vlgende reis.🥰🤩
  4. Anja Dijkerman:
    15 augustus 2022
    Het was erg leuk om op deze manier deelgenoot te zijn geweest van jullie bijzondere reis. Voor jullie, nu vooral nog nagenieten!!
  5. Helga:
    15 augustus 2022
    Vond het leuk om zo jullie reis te kunnen volgen
    Mooie foto's ook .
  6. Ilse en Danny:
    16 augustus 2022
    Net een soort kleine vakantie om zelf mee te maken door jullie/jou verhaal. Mooie foto's ook
  7. Dick:
    16 augustus 2022
    Fijn, dat jullie weer behouden thuis zijn! Ik heb ook al vaker reisverhalen zo gedeeld. Daarom weet ik dat het ook best gedoe is en stressig kan zijn, zeker als de verbindingen wel eens ontbreken. Nu heb ik de andere kant ervaren, dat het hartstikke leuk is om de belevenissen te volgen en foto’s en video’s te zien. Goed gedaan hoor, dit debuut, dankjewel voor jullie inkijk!
  8. Hans:
    17 augustus 2022
    Iedereen bedankt voor het lezen en de reacties, wie weet tot een volgende keer.