Back home.

27 april 2024 - Zutphen, Nederland

Het zit erop. We zijn weer thuis. Rond 7 uur legt de Rotterdam aan in Rotterdam. De route via de nieuwe waterweg vanaf Hoek van Holland geeft mooie blikken op de skyline van Rotterdam en de weg daar naartoe. Gelukkig ben ik vroeg wakker zodat ik vanaf het dek nog een paar mooie foto’s kan maken. Tussen 8:45 en 9 uur mogen we van boord. Om te zorgen dat niet iedereen tegelijk van boord gaat is er een systeem waarbij je kofferlabels een bepaald tijdsblok aangeven hoe laat je van boord mag. Deze labels moet je zelf halen, dus hier moet je snel bij zijn om je favoriete tijdsblok te kunnen scoren. Op het moment dat we zitten te ontbijten begint het buiten te regenen, nu weten we zeker dat we weer in Nederland zijn. Het van boord gaan gaat heel vlot. We kunnen in onze eigen auto naar huis rijden want Marjan en André rijden ermee van Zutphen naar Rotterdam. Ze blijven een nachtje daar zodat wij in onze eigen auto naar huis kunnen rijden. Rond 11 uur zijn we thuis en kan het grote opruimen beginnen.

Ik heb nog wat extra foto’s toegevoegd, deze staan in het mapje ‘van alles wat’. Ik heb nog veel meer foto’s, maar daar is geen ruimte meer voor en jullie hoeven ook niet alles te zien 😉.

We hebben een geweldige vakantie gehad en we hebben er alle drie van genoten, ook Pjotr heeft zich prima vermaakt ondanks dat er weinig leeftijdsgenoten aan boord waren. Gekscherend noemden we het wel een bejaardencruise. Vandaag is koningsdag en pakt hij het uitgaan alweer op. Volgende week begint het gewone leven weer, maar dat is ook goed. De vakantie is voorbij, maar gelukkig hebben we de foto’s nog (en deze blog).

Dit is het laatste verhaaltje van deze blog. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden en allemaal bedankt voor het lezen en de reacties. Ik vond het leuk om te maken en wie weet tot een volgende keer.

1. O. Vermeer:
    28 april 2024
    Beste Hans, fijn dat jullie weer thuis zijn en genoten hebben. Ik heb genoten van je verslag. Was erg leuk om zo af en toe even bij te lezen hoe het jullie verging.
    Groet en tot snel,
  2. Anja Dijkerman:
    28 april 2024
    Wat was het leuk om met jullie mee te reizen en de stukjes te lezen over jullie belevenissen en dat met alle foto's erbij.
    Dank je wel voor het inkijkje in jullie vakantie.
  3. Monique Broekhof:
    29 april 2024
    Wat een bijzondere reis om op terug te kijken. Leuke verhalen en leuke foto’s om straks nog van de kunnen nagenieten.
  4. Margreet Prins:
    30 april 2024
    Ontzettend leuk om mee te mogen reizen op deze manier. Wat een bijzondere vakantie. Bedankt voor de verhalen en foto’s. Nu weer met beide beentjes op de grond en zelf je brood smeren 😂💋
  5. Harry:
    4 mei 2024
    Ik heb eindelijk tijd gevonden om de laatste 3 verslagen te lezen. Het was leuk om jullie belevenissen zo mee te kunnen lezen 😊

Jouw reactie