Dag 14 Op weg naar Nederland helaas.

13 augustus 2022 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Nadat we gisteren Edinburgh hebben verlaten gaan we richting Nederland, maar voordat we weer voet op Nederlandse grond zetten hebben we nog een zeedag. Het is een dag vol zon en de zonnedekken worden dan ook volop gebruikt. Wij kiezen voor ons eigen balkon nu het nog kan. Het is een echte relaxdag en naast luieren, eten en rondjes lopen en genieten van het zeezicht doen we niet heel veel, echt vakantie dus. Wel gaan we ‘s middags naar het theater waar een vragenuurtje met de kapitein is waarbij ook beelden van achter de schermen worden getoond. Leuk om te zien, de kapitein is overigens een erg grappige man, hij kan zo in het entertainment team. Ook moeten we vandaag de koffers inpakken en voor 12 uur vanavond moeten ze op de gang staan zodat het personeel ervoor kan zorgen dat ze morgen opgepikt kunnen worden in de terminal. Een hele organisatie dit allemaal, maar ze hebben het vaker gedaan dus het zal wel goed gaan.
ik had ook nog wat etensfoto’s belooft en die zal ik er vandaag dan ook opzetten. Etensmogelijkheden zijn er genoeg. Je hebt the main dining room. De naam zegt het al, dit is het grootste restaurant. Voor sommigen een reden om zich flink op te tutten, maar een jasje en dasje  is echt niet meer nodig tegenwoordig. Gelukkig maar want dat is niet echt mijn ding. We eten hier redelijk vaak, eigenlijk tegen de verwachting in, maar het eten is prima en het ziet er toch mooier uit dan zelf iets op je bord (laten) kwakken in het zelfbedieningsrestaurant.  Dat is de volgende mogelijkheid dus. Je kent het waarschijnlijk wel, een grote ruimte met allerlei counters met voor ieder wat wils. Ook goed te doen, maar het oog wil ook wat. Hiernaast is er nog de New York pizza en deli counter, lekkere pizza’s en broodjes. Ook hebben we nog The Dive, hier hebben ze heerlijke hamburgers en hotdogs en bijbehorende zaken. Een andere heel populaire plek is the Grand Dutch cafe. Vooral voor de koffie en thee zijn we hier vaak geweest. Ook hebben ze echte Nederlandse snacks als bitterballen, appeltaart, kroketten, tosti’s en Bossche bollen. Pjotr vond de Bossche bollen niet lekker, soms is bij een puber de smaak belangrijker dan de hoeveelheid. 😉. Hier merk je goed dat je op de Holland America Line zit. Hiernaast zijn er nog een Aziatisch, een Italiaans, een vis restaurant en een steakhouse. Deze laatsten moet je echt reserveren en ook voor bijbetalen.

1. Harry:
    14 augustus 2022
    Het was leuk om zo jullie reis mee te beleven!
  2. Hans:
    14 augustus 2022
    Mooi om te horen, er komt nog één verhaaltje als afsluiting. Ik denk morgen.
  3. Harry:
    Ik wacht met smart 😂