Een echte cruisedag.

17 april 2024 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Vandaag mocht ik Pjotr een stukje schrijven.

Vandaag hebben moeders en ik een meneer bezocht in het theater die het had over onze volgende reis, namelijk naar de ruimte. Zag er wel leuk uit. Daarna gesport er veel gegeten. Het eten is wel uitgebreid, maar ik mis wel de kwark. Het zwembad was ‘s avonds leeg, het kreeg een grote schoonmaakbeurt. Ik ben niet zo van het opstellen schrijven dus ik laat het hierbij, maar ik vermaak me prima.

ik (Hans) neem het weer over van Pjotr. Vandaag was ook een dag waar niet zoveel over te vertellen valt, voor ons een echte cruisedag. We vinden dit heerlijk. Aanvullend kan ik nog zeggen dat ik ook gesport heb. Ben nog niet zo vaak als Pjotr geweest, maar de sportkleren zijn niet voor niets meegenomen. We hebben ook nog gezellig zitten praten met een Amerikaans echtpaar, Kathy en Keith uit Texas. We hadden ze al eerder even gesproken toen ze hoorden dat we Nederlands spraken, zijn voorouders kwamen uit Nederland dus dat was een reden om met ons in gesprek te gaan. Was erg gezellig. Net zo als vele amerikanen gaan ze na deze cruise nog verder reizen in Europa. Er zijn zo’n 200 nederlanders aan boord en de rest is bijna allemaal Amerikaans.
Toch nog even iets over eten. Vanmiddag hebben we een afternoon tea gehad in het grote restaurant. Dat kan hier iedere dag, maar 1 dag is voor ons genoeg, was niet echt bijzonder.
Iedere dag heeft de cruise director, dat is degene die de leiding heeft over al het amusement en alle activiteiten, een soort vraag en antwoord sessie waarbij steeds verschillende gasten zijn. Vandaag was het de zanggroep van gisteren. Hier kun je dan eventueel meer te weten komen over de gasten. Hier ben ik vandaag heen geweest.
Het weer is tot nu toe prima, de lange broek doe ik alleen aan voor het avondeten. De rest van de dag lopen we lekker in de korte broek en zitten we veel op ons balkon te speuren na walvissen. Sommige reizigers hebben ze al gespot, wij dus nog niet. Ze zijn er wel, maar je ziet ze niet 😉.

Vandaag of morgen zal ik een fotopagina met alleen foodposts maken, hou het in de gaten en wie op dieet is, sla het gerust over 😉.

1. Dick:
    18 april 2024
    Slimme zet: iemand anders te laten schrijven als er niet zo veel gebeurt. En ach dat lege zwembad, kan jullie t schelen als je in zo'n grote vijver dobbert...

Jouw reactie