Laatste zeedag

22 april 2024 - Azoren, Portugal

Vandaag is onze laatste zeedag voordat we 4 havendagen hebben. Het weer is wel veranderd vergeleken met de eerste week aan boord. De temperatuur is lager geworden en de golven zijn juist hoger geworden. De kapitein heeft zijn vaarsnelheid zodanig aangepast dat de grootste golven ‘s nachts waren. Vanmorgen zat ik in in de crowds nest vooraan op de 12e verdieping om dit verhaal te schrijven, maar daar kwam niets van terecht, mijn maag kon niet zo goed tegen alle bewegingen. De rest van de morgen heb ik rustig op bed gelegen en ‘s middags was mijn zeeziekte weer voorbij. Dat was maar goed ook, want tijdens de lunch was er in het lido restaurant een heel taartenbuffet met wel 20 verschillende taarten. Jullie mogen raden waar mijn lunch uit bestond 😉. Verder bestond de dag vooral uit lezen, wandelen, eten, sporten (Pjotr), theaterbezoek en verder niet al te veel. Vanaf morgen zal er meer te vertellen zijn over de 4 havenbezoeken en excursies die we gaan maken.

De crew is vannacht druk geweest en heeft een hele dierentuin rondom het zwembad gemaakt. Zie de foto’s. Handdoekenkunst is waar de hutstewards op een cruise bekend om staan.

Overal op het schip is veel kunst, op de foto’s zien jullie wat voorbeelden. Veel van die kunst staat in het teken van muziek. De kunstcollectie van de Rotterdam is getaxeerd op meer dan 4,1 miljoen dollar. Het resultaat is een museum op zee met 2.645 kunstwerken die de dekken, openbare ruimtes en staterooms versieren, variërend in waarde van 500 dollar tot 620.000 dollar.

Morgen zijn we in Brest. We hebben niet echt wat gepland en gaan te voet de stad verkennen.

Jouw reactie