Another day on sea.

19 april 2024 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen was er een vragenuurtje met de kapitein in het theater. Iedereen kon vragen stellen over van alles en nog wat. Van alles kwam ter sprake zoals veiligheid, kosten, de medische noodgevallen, zijn privéleven, milieu, diversiteit binnen het personeel, noem het maar op. Was erg leuk en informatief. Zo leerden we dat het schip 750 miljoen heeft gekost toen het werd gebouwd, vrouwen evenveel kansen hebben op een hoge baan dan mannen. De eerste vrouwelijke kapitein is er echter nog niet. De medische noodgevallen zijn tot nu toe positief afgelopen. De kapitein is getrouwd en hij woont in Slovenië 🇸🇮. Hij heeft de opleiding gedaan op Terschelling. De kapitein vaart zuinig, hij zit ondanks de verschillende omwegen nu op -125.000 liter brandstof. Zo ging het een uur door.

Geluncht hebben we in de Pinnacle Grill, het steak house aan boord. We hadden gereserveerd om 13 uur, maar om 12 uur werd de tijd weer een uur naar voren gezet. Hadden we even geen rekening mee gehouden, dus het was een vroege lunch. Gelukkig hadden we al niet veel ontbeten. Nog een hilarisch momentje toen er een Amerikaans gezelschap naast ons weg ging. De vrouw zei tegen Helen, wat leuk dat u met uw kleinzoon op reis bent. Helen gelijk natuurlijk, dat is mijn zoon. Die vrouw wist niet hoe snel ze zich moest verontschuldigen, maar het kwaad was al geschied 😂😂😂. Over mij als opa werd niets gezegd 😃.

Tegen de avond aan hebben we nog een spelletje gedaan vooraan boven in het crowds nest, toch één van onze favoriete plekken en tijdens etenstijd meestal lekker rustig. Hier schrijf ik ook vaak dit verhaal. We hebben toen nog een walvis gezien in de verte en een school dolfijnen, zie foto’s. Eerlijkheid dient gezegd te worden dat de foto’s niet van ons zelf zijn, wij waren te laat om zelf foto’s te maken.

Morgen zijn we op de Azoren. Het weer is goed dus de kapitein verwacht geen problemen met aanleggen. In 50 % van de geplande bezoeken lukt het aanleggen niet en moet er doorgevaren worden.

De beloofde foodposts komen nog, maar zal iets langer duren dan gehoopt. Maak je geen zorgen, we komen niets tekort 😉. Mochten jullie denken dat we vooral slapen, eten en zitten. Dat valt reuze mee, gemiddeld komen we wel aan 10.000 stappen per dag. Er zijn genoeg werkdagen dat ik er niet aan kom.

1. Dick:
    21 april 2024
    Het schijnt wetenschappelijk bewezen te zijn dat zeelucht negatieve invloed heeft op het zichtvermogen van sommige mensen. Daar zal de Amerikaanse mevrouw slachtoffer van zijn, denk ik. Misschien verzacht dat de pijn bij Helen... Tot zover deze wetenschapper van de koude grond...

Jouw reactie