Bijkomdag

21 april 2024 - Azoren, Portugal

Vandaag en morgen hebben we nog 2 zeedagen voordat we nog 4 havendagen hebben. Vandaag kunnen we dus rustig bijkomen van onze dag op de Azoren. Het is dan ook een rustig dagje en de ‘hoogtepunten’ zijn beperkt. Een onverwacht meldenswaardig punt is het volgende. We zaten vanmorgen koffie te drinken op het balkon en ik zag ineens een paar walvissen en niet eens zover weg. Gelukkig had ik de telefoon bij de hand en ik heb iets op foto’s. Vanmorgen had ik ook al een paar dolfijnen gezien toen ik aan de voorkant van het schip zat. We hebben nu al meer walvissen gezien dan een paar jaar geleden op Ijsland 😉 tijdens een speciale boottocht daarvoor.

Vanmiddag hebben Pjotr en ik meegedaan aan de bingo. Het doel was om een deel van de reis terug te verdienen, maar helaas dat is niet gelukt. Ze hebben hier op alle zeedagen bingo en volgens ons zijn er best veel gokverslaafden (vaste bezoekers).

Vanavond zijn Pjotr en ik nog naar het theater geweest waar een optreden was van de Engelsman Brett Cave, een pianist/zanger en echter entertainer. Verwachtingen waren niet hoog, maar het was toch echt leuk. We zaten naast een Amerikaans stel en we kwamen al snel aan de praat. De amerikaan vertelde dat hij ooit geboren was in Emmeloord en 70 jaar geleden naar de VS was verhuisd. Ze gingen nu dan ook op familiebezoek in Nederland net zoals meerdere amerikanen die we hebben gesproken. Een groot deel van de amerikanen aan boord heeft roots in nederland liggen blijkt nu wel en voor veel medereizigers is Rotterdam dan ook niet het eindpunt van hun reis, maar vanaf daar gaan ze nog verder Europa in.

Ik wil jullie nog iets vertellen over het eten hier aan boord en hoe dat allemaal werkt. Er zijn hier meerdere restaurants, de grote main dini room (mda genoemd), het lido ( zelfbediening), de dive in voor hamburgers, hotdogs en patat, New York deli voor pizza’s en broodjes en de grand dutch cafe voor Nederlandse specialiteiten. Deze zijn allemaal standaard in de prijs inbegrepen. Daarnaast zijn er nog een aantal specialiteitenrestaurants (steakhouse, Italiaans, vis en Aziatisch) waarvoor je een toeslag moet betalen. Wij mogen in totaal tweemaal van die restaurants gebruik maken zonder toeslag , vanavond hebben we bijvoorbeeld in het Aziatische restaurant gegeten, de Tamarind. Ik zal foto’s toevoegen van wat we zoal hebben gegeten en een aparte pagina (foodposts) daarvoor maken. We komen niets te kort en gelukkig lopen we best veel en sporten Pjotr en ik regelmatig, dit allemaal om niet dicht te groeien 😉. De kwaliteit van het eten is over het algemeen heel goed.

1. Marjo:
    22 april 2024
    Het ziet er allemaal heerlijk uit, dat eten. Mooie foto’s Hans. En wat een schip zeg. Jullie maken volgens mij mooie herinneringen. Veel plezier 😘
  2. Hendrik Dijkman:
    22 april 2024
    Laat me verrassen door jou foto’s van de walvissen en dolfijnen,
    lijkt me heel leuk, heb ik nog niet mee gemaakt.
    Veel plezier nog van jullie laatste week, verwacht nog mooie foto’s van Engeland en Frankrijk..

Jouw reactie