Dag 4 De weg van James Bond verkennen.

3 augustus 2022 - Molde, Noorwegen

Vandaag zijn we in Molde. De rozenstad van Noorwegen wordt het genoemd. We hebben geen rozen gezien en van de stad zelf ook niet veel. Voor vanmiddag hebben we een excursie geboekt en vanmorgen wilden we naar de stad lopen. Omdat we toch iets verder van het centrum liggen dan verwacht en ook omdat het flink regent zijn we niet ver gekomen. Tegenover de aanlegplaats is een overdekt winkelcentrum en daar zijn we maar ingedoken. Pjotr wilde kijken of hij een leuke jas kon vinden en dus kocht hij een noorse trui 😉. We zijn ook even in een lokale supermarkt geweest, bijna altijd een activiteit in het buitenland. Om 12:15 moesten we ons melden voor de excursie. De reis ging o.a. naar de Atlantic Ocean road.  Een weg met meerdere bruggen aan de rand van en over de oceaan.  Als jullie de nieuwste  James Bond film hebben gezien heb je hem daar in kunnen zien.  Eerst gingen we naar een uitkijkpunt boven Molde en tussen de wolken door gaf dat mooie uitzichten. Het volgende pauzemoment was in Bud, een klein kustplaatsje. Hier mochten we ook even rondkijken. Vervolgens gingen we naar de Atlantic Ocean road die we twee keer hebben gereden, heen en terug dus om weer terug te komen in Molde. Gisteren op de rib boat zijn we niet in het water gevallen, maar de excursie vandaag viel wel een beetje in het water door alle regen. Al met al toch wel een goede indruk gekregen van de omgeving, vooral Pjotr heeft genoten 😉.  Eenmaal op open zee werden de golven al flink hoger en we moeten  ons volgens de kapitein voorbereiden op een bumpy road morgen op de zeedag. De tip hierbij is: genoeg alcohol nemen merk je er niks van!  We zullen het ervaren. Hoe, en of de alcohol werkt, dat lezen jullie in het volgende verhaal. De foto’s bij dit verhaal zullen waarschijnlijk morgen pas komen, internet hier op zee is zodanig dat foto’s uploaden bijna niet lukt.