Uitgevlucht in Miami

10 april 2024 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Hier het vervolg van dag 1. De vlucht van Frankfurt naar Miami verliep zonder problemen, alleen wel een vertraging van ongeveer 3 kwartier. De Bermuda driehoek werd vakkundig omzeild door de piloot dus we zijn veilig geland in Miami. Het was een lange zit waarbij je toch een beetje als sardientjes in een blik zit, maar goed daar hebben we zelf voor gekozen. Gelukkig hebben we geen lange terugvlucht. Voordat we van boord gingen moest er eerst nog overal gezocht worden naar een oortje van Pjotr, die was uit zijn vaste oor gevallen ergens onderweg. Helaas niet gevonden… De douane meneer was blij met de vermelding van ons dat we nog 3 appels en 3 mandarijnen hadden… lekker slim dus van ons. Dat mocht natuurlijk niet. We mochten een rondje extra controle. Misschien ken je het tv-programma  ‘border control’ waar altijd verdachte situaties bij vliegvelddouanes worden getoond, we voelden ons even onderdeel van zo’n scene. De transfer naar het hotel ging heel soepel, een goede voorbereiding is het halve werk 😉. Tijdens de rit van een half uurtje kregen we een eerste indruk van hoe Miami eruit ziet. Groot, druk en indrukwekkend.  Rond 17:30 uur waren we in het hotel. Het hotel heeft een geweldige locatie, direct aan het strand van Miami beach. De kamer die we kregen zat direct naast de airco van het hotel met veel herrie op de kamer dus. Dit waren echt teveel prikkels voor Helen. We zijn dan ook naar de receptie gegaan en hebben een andere kamer gevraagd en gekregen. Nu zelfs met pool en strand zicht. Pjotr voelt zich weer helemaal kind hier. 1 van de 2 zwembaden is een adult pool en pas vanaf 21 jaar mag je daar in, Pjotr met zijn 19 jaar is dus echt te jong. Tsja, je mag hier dan wel een pistool kopen, maar niet in de adult pool. Blijft een vreemd land op veel punten. Na installatie op de kamer hebben we het hotel en de omgeving wat verkend en heeft Helen even met de voeten in de zee gestaan. Na wat inkopen voor tijdens de excursie morgen zijn we wat gaan eten in de buurt. Rond 21 uur lokale tijd zijn we gaan slapen. Toen waren we ook precies 24 uur wakker en best moe. Tijdsverschil is namelijk 6 uur en om 3 uur waren we opgestaan. Gevolg is wel dat ik nu, 4:30, klaarwakker in de lobby van het hotel dit verhaal zit te schrijven. Vandaag gaan we de hele dag op excursie, maar daarover meer in het volgende verhaal.