Afscheid Miami.

12 april 2024 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag 12 april is alweer de laatste volle dag in Miami. Morgen begint onze cruise. Het was een rustige dag. Dit verhaal zal dan ook een stuk korter zijn dan het vorige. We zijn uit ontbeten geweest, waar ik een groot deel van de dag op heb kunnen teren. Die Amerikanen houden niet van kleine porties.

Hierna hebben we het traditionele uitje naar een supermarkt gemaakt, altijd even kijken wat er zoal te koop is in een ander land. Wat al snel opvalt, groente en fruit is er minimaal. Ook brood is heel beperkt, zeker geen verse bolletjes ‘s morgens. Wel veel medicijnen die bij ons alleen op recept te verkrijgen zijn. Ik mag het niet meer zeggen van mijn reisgenoten, maar alles is hier idioot duur en niet alleen in de supermarkt. Zoom in op de supermarktfoto’s voor wat prijsvoorbeelden. Een paar weken Miami en je bent failliet. Waarschijnlijk is dit niet overal zo in de vs.

Hierna zijn we eindelijk gaan zwemmen, dit was er nog niet van gekomen. Eerst in de zee en daarna even in het zwembad. Gelukkig geen haai tegengekomen, dus we hebben alle armen en benen nog. Het plan voor vanmiddag was om te gaan fietsen. Het hotel heeft fietsen die je kunt lenen en Pjotr en ik zijn op pad geweest. Helen is in het hotel gebleven om van de airco te genieten op de kamer en even te ontspannen. We hebben gefietst naar het meest zuidelijke punt van Miami beach. Er loopt helemaal een mooi fiets/wandelpad langs het strand. Voor Amerikaanse begrippen hebben ze hier volgens mij best veel fietspaden. Vanaf dit zuidelijke punt, South point park, heb je een mooi uitzicht op Miami beach en ook alle boten/ schepen die Miami in en uit varen. Ook alle cruiseschepen naar en van Miami komen hier langs. Miami is de cruisehoofdstad van de wereld en bijna iedere dag is er wel een schip. We hebben geluk, want na een tijdje wachten komt er een schip langs varen. Op de terugweg door de art deco straat gefietst, de bouwstijl waar Miami ook bekend om staat. Nu vooral een uitgaansgebied en een straat om je auto te showen. Pjotr heeft veel voor Nederland unieke auto’s op de foto gezet. Voor autoliefhebbers valt er hier veel te kwijlen 😉. Hierna nog even geshopt voor oortjes voor Pjotr en toen terug naar het hotel. Het galgenmaal in Miami vanavond was pizza en pasta en hierna hebben we de koffers weer ingepakt zodat we morgen snel weg kunnen.  Ik hou het hierbij voor dit verhaal anders wordt het toch weer langer dan bedoeld

Ter info, foto’s en video’s zullen op verschillende momenten worden toegevoegd dus niet alleen als er een verhaal bij komt.

1. Harry:
    👍🏻
  2. Peter Nijenhuis:
    Ziet er ook allemaal wel Big uit 😉👍
  3. Hennie:
    13 april 2024
    Geniet ervan en veel plezier!

Jouw reactie