Bye bye USA.

13 april 2024 - Dania Beach, Florida, Verenigde Staten

13 april de start van de cruise, het oorspronkelijke idee waar deze reis door is ontstaan. Om 11 uur worden we opgehaald door de geregelde transfer, we hebben dus nog even de tijd. Ontbijtje bij ons ‘vaste’ winkeltje/ restaurantje aan de overkant en daarna rustig de laatste dingen inpakken en nog even niks doen. Transfer smst dat die er 11 uur is, ons verzoek om om 10:30 te worden opgehaald is niet doorgekomen. 11 uur is ruim voldoende om om 12 uur bij de haven in Ford Lauderdale te zijn, daar waar ons schip vertrekt, garandeert de chauffeur. Dit klopt ook, want ruim voor 12 uur zijn we er na een soepele rit. Bij het inchecken konden we gebruik maken van Helens ‘gehandicaptenstatus’ en konden dus via een snelle route naar binnen. Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel zullen we maar zeggen 😏.

Eenmaal binnen bleek er toch wat vertraging te zijn, er werd een bemanningslid vermist dus aan boord gaan duurde nog even. Er werd druk gezocht, ook door politie en coast guard. Nadat we na een tijdje toch aan boord konden kregen we later nog een toelichting van de kapitein. Op de camera’s hadden ze gezien dat de betreffende persoon de avond ervoor uit zichzelf overboord was gesprongen en op die manier een einde aan zijn leven had gemaakt. Een dramatische wending dus voor dit vermissingsverhaal en iets wat je wel aan het denken zet. Achter al die lachen van de bemanning kan dus een heel ander gevoel schuilen 😕.

Na installatie in de hut zijn we al gaan eten in het grote restaurant.  Alle 3 aan de virgin cocktails 😉 Deze reis hebben we een vaste plek en een vaste tijd. ‘S avonds hebben we niet veel meer gedaan en zijn we op tijd gaan slapen. Daarvoor werd er nog wel van de route afgeweken. We gingen weer richting de kust vanwege een medical emergency. Indrukwekkend om te zien hoe stabiel het schip zich houdt met de 4 motoren om de transfer te kunnen maken. Een personeelslid werd opgepikt door een boot van de US coastguard om zo de persoon aan land de benodigde zorg te kunnen geven. Kortom een beetje een valse start van de reis op deze manier, maar gelukkig gaat het met ons prima. Morgen de eerste zeedag, kijken of we ons snel vervelen 😉.

1. Marjo:
    14 april 2024
    Wat ontzettend leuk om te lezen Hans, de reis verhalen. Ik speur de mail al af, of je weer een verhaal hebt geschreven. Heel veel plezier nog met elkaar.😘
  2. Harry:
    14 april 2024
    Een wat naar begin, maar hopelijk blijft het daarbij en kunnen jullie volop genieten

Jouw reactie