Zeezicht

14 april 2024 - Florida, Verenigde Staten

Vandaag de eerste zeedag dus alleen zeezicht. Je hoeft bang te zijn dat we ons dan vervelen. Je krijgt dagelijks een programma in je hut met alle activiteiten en daar staat van alles op, ik zal foto’s maken van zo’n programma. Ik moet eerlijk zeggen dat we vandaag nog niet echt hebben deelgenomen aan deze geplande activiteiten. Vandaag hebben we ons vooral beziggehouden met eten, wandelen, schip verder verkennen, mensen kijken, lezen etc. Voor bijvoorbeeld het eten neem je op een zeedag net wat meer tijd dan op een havendag, we hebben bijvoorbeeld ontbeten in het grote restaurant met bediening. Dat kost dan sowieso wat meer tijd dan eten in het zelfbedieningsrestaurant.

Op één van de foto’s zien jullie een hondentoilet. Dit is voor de twee blindengeleidehonden die aan boord zijn. Eén van de twee, Joska, is een trouwe gast van de Holland America Line. Ze heeft samen met haar beide bijna blinde baasjes al meer dan 700 nachten doorgebracht op een cruiseschip van de HAL. Joska gaat bijna met pensioen en haar opvolger reist nu ook mee.  We zijn ze ook al tegengekomen op onze cruise naar Ijsland een paar jaar geleden.

Ik ben wel even wezen kijken bij het welkomstwoord van de kapitein, dit was bij het zwembad en een aantal amerikanen hadden zich flink opgetut. ‘S avonds was er in het theater een show van een Mexicaanse mentalist. Aardig, maar kan niet tippen aan Victor Mids. Hier kwam ik er ook achter dat er maar een klein aantal niet amerikanen aan boord is. Bij een vraag wie niet amerikaan is was ik één van de weinigen die de vinger op stak. Gelukkig werd ik niet uitgekozen om op het podium te komen 😉. Tot zover deze eerste zeedag. Morgen komt er misschien een kleine routewijziging, maar meer daarover morgen.

1. Helga:
    15 april 2024
    Geen last van zeeziek zijn hoop ik
  2. Dick:
    15 april 2024
    Dank voor de updates. Jullie hoeven je niet te vervelen, zie ik in het dagprogramma, pffff, ik word al moe als ik het lees. En nou maar hopen dat de bal niet buiten het speelveld terechtkomt.... plons!
  3. O. Vermeer:
    15 april 2024
    Leuk te 'horen' Hans. Dank voor je update.

Jouw reactie